VM

 

Jaa ni… jag antar att min frånvaro härifrån talar sitt tydliga språk. VM 2017 var en stor besvikelse och något jag nu har lagt bakom mig. Jag lyckades bli fri från revbensskadan och fick ett par veckor i det minst sagt TUFFA Öresundsvattnet innan avfärd. Tyckte jag fick ok fart i båten på hemmaplan trots allt men varken fysik eller huvud var 110% på dagen D. Vissa förutsättningar (både i & utanför båten) var inte optimala och de jag hoppats på men jag tog mig till final i det spegelblanka vattnet och väl där slutade jag på en 8:onde plats -en bit efter täten. Ett stort nederlag med tanke på målsättningen men samtidigt ganska realistisk med tanke på uppladdningen och det platta vattnet både i försök och final.

I efterhand ser jag det lite mer positivt -jag är med i toppen trots allt och det är oerhört inspirerande att se topptrion ro… (och att de inte är onåbara)! Med några kilon till på kroppen och lite mer harmoni vid sidan av rodden så har jag bestämt att fortsätta satsningen. I dagsläget är det fortfarande oklart var VM 2018 kommer att hållas då Florida har dragit sig ur. det ryktas om Canada och beskedet väntas inom kort. Visst är det bra att veta var man ska ro men med tanke på att vädret kan överraska åt alla håll så gäller det att behärska samtliga förhållanden och träningen - den ska göras oavsett:)

 

          

                                           

H.O.P.E(Read my story)