Vinst i sista genrepet inför VM!

    

Så var sista tävlingen innan VM avklarad och även den gav mersmak:) Tredje raka segern i kustrodd och formen är gryende, än är inte toppen nådd. Tyvärr fick jag åka till spanska Torrevieja ensam denna gång men blev behandlad som en prinsessa av Lars (segrare i VM i Hbg) och hans fru Kristina, samt deras vänner i klubben. Jag fick låna en Leo-båt (märket jag ror hemma) men att ändra på några inställningar var inte tal om… Som tur var hade jag i alla fall mina åror med mig, en liten trygghet åtminstone! Lite ovana inställningar dock och det kombinerat med att tidsschemat inte hölls bättrade inte på nervositeten direkt samt att det var svårt att planera energiintaget. Jag kom ut på vattnet alltför tidigt vilket i och för sig var bra då jag fick tid att testa båten lite men värmen var påtaglig. Hur som helst, drygt en och en halv timmar senare låg jag och mina två konkurenter på startlinjen. Denna gång med fungerande klocka och bättre koll på startlinjen (fick ju tidstillägg sist). Fick en bra start och gled ifrån de övriga relativt snabbt. Då jag förstod att jag skulle ro hem det relativt “lätt” om jag höll min plan gällde det att stålsätta sig för att ändå behålla fokus och ro mitt lopp, jag var ju där för att träna på att ro mitt lopp… göra mitt bästa, utmana mig. Motvinden de första två benen var tuff men därefter var det härlig surf hemmåt och den avslutande sträckan i den vindskyddade hamnen med publikens glada hejarop var fantastisk! Hade liksom de flesta lite problem med navigeringen till en markering så fick en liten extratur men inget som kostade jättemycket. I mål var jag långt före tvåan och min tid i förhållande till herrarnas segertid pekar på att jag ligger i bra fas inför VM.

En skön seger och kvitto! Inte minst då jag i det sista varit rätt sliten efter en längre periods tuff träning och nästan hade börjat tvivla på min förmåga då kroppen bara kändes tung och trött. Skolåret börjar även närma sig slutet och den sista stora uppgiften lämnade jag in förra veckan, så nu “endast” tentan om två veckor kvar. Tror att detta kommer göra det enklare att fokusera på VM och att kroppen kommer svara bra på den resterande träningen. Sinnesro-->flow-->bra prestation!

Om tre veckor är det dags för avfärd mot det STORA äventyret:) heja mig!

 

 

H.O.P.E(Read my story)