Tålamod

Hej!

Tänkte bara göra en kortkort lägesrapport:)

Nu har det gått 2 månader sedan jag var tvungen att gå och kolla upp ryggen. När jag först blev behandlad trodde vi att det skulle bli bra efter ett par dagar med vila och sedan ytterligare några dagar med alternativ träning (inte rodd och inga dragövningar i styrketräningen). Ja nu blev det ju inte riktigt så... Som sagt, två månader har nu gått men igår genomförde jag -UTAN SMÄRTA, första intervallpasset på roddmaskin!!! Det har varit rätt tuffa veckor med flera bakslag, ett humör som åkt berg-och-dalbana p.g.a. rädsla att "tappa formen" osv., och mycket ensamträning på trotjänare crosstrainern. Jag har behandlats ett par gånger, återupprättat kontakten med min sjukgymnast på Arena Fysio i Helsingborg, försökt lyssna på kroppen, trampat på på crosstrainern -gradvis ökat belastning och intensitet, kört intervaller, smygit igång med distans på roddmaskin -började med 15 min men i veckan gick 90 min fint! jobbat på roddmaskinstekniken och i tillägg har jag börjat plocka in fler och fler av de gamla övningarna i styrketräningen -även det utan större problem. Igår avgjorde vi att det var läge att testa intervaller på maskin! Det blev 10-minutrare i relativt låga takter... och det gick... BRA!!! haha, ja ingen smärta iaf. men en bit ner till de vanliga siffrorna. Hoppas de kommer bara jag ger det några pass -alltid liten tillvänjnings sträcka när man inte suttit på maskin på ett tag:p Har bestämt att fortsätta vara tålmodig -för det finns inga genvägar.

Hoppas vi ses på vattnet snart! 

H.O.P.E(Read my story)