Skadestatus

 

En kort rapport angående revbensskadan. Nu har det gått tre veckor och två dagar sedan krocken och det går absolut åt rätt håll. Jag har kunnat köra både distans och intervaller obehindrat sedan förra veckan (Tack Filborna för bra tajming med uppgradering av maskiner! nu radio och ”naturfilmer” som man kan nyttja under tiden man knatar på!).

Jag testade att värma upp lite lätt på roddmaskin i torsdags, gick kanon men fick ont efter intervallerna på crosstrainern. Bara att backa ett steg och trampa vidare på crosstrainern några dagar alltså. Imorse vände jag på det och avslutade distanspasset på roddmaskin, och det verkar ha gått bra. Nu gäller det att fortsätta stegra tiden på maskin och sedan testa båt, men hela tiden lyssna på kroppens signaler och med jämna mellanrum stämma av med otroligt kompetenta och stöttande sjukgymnast Dennis och tränare Peter (tack för att du orkar).

Får TYVÄRR kasta in handduken till helgens tävling i Danmark (Öppna danska mästerskapen i kustrodd), och istället, från crosstrainern, heja fram mina lagkompisar Peter & Jonathan (singlar) och Jonathan  & Thomas (dubbel). Trist då motståndet hade satt mig på prov! men inte värt att riskera något. Satsar på Torrevieja (Spanien) om tre veckor istället.

 

Summa summarum, det har gått 3 veckor av minst 4 (och mest 6-8)… och jag är optimistisk!

H.O.P.E(Read my story)