Moviestar(s) och snart tävlingsdags!

Det blev inget långlopp för min del i år. Som nämnt i tidigare inlägg har snö, vind och kyla hindrat oss från att få den vattenträningen som vi tänkt. Jag kände mig helt enkelt inte redo och beslutade därmed i samråd med tränare Peter att köra en ordentlig träningshelg på hemmaplan för att komma in i båten ordentligt. Det kan argumenteras både för- och emot beslutet i efterhand, speciellt med tanke på att Farstaregattan (2000m) blev inställd i sista sekund… men gjort är gjort och nu blickar vi fram emot näst helg. Då är det dags för Ryrsjöregattan:) ska bli roligt att se hur jag står mig mot de övriga tjejerna i år. Tyvärr krockar det med EM så några guldkorn är borta men startfältet är trots det riktigt starkt!

 

Sedan sist har jag gått och blivit skådis! Fick ett erbjudande att vara med i en introfilm till en stor konferens som ett stort internationellt företag ska ha nu i slutet av maj. Temat var ”Commitment to win” och de tyckte då att rodd var sporten som var som gjord för att gestalta detta. Två långa, intensiva, (kalla!!!) och väldigt roliga dagar spenderandes i ett gym samt på vattnet tillsammans med filmteamet och ett gäng roddare från Lunds Universitets Roddklubb. Resultatet blev riktigt bra, tyvärr får jag inte dela den än men om det går senare så lovar jag att lägga upp den här! Fick några bilder dock, så här kommer några teasers;)

 

 

                                               

 

Och på tal om film!!! här är en rykande färsk film som Peter är huvudpersonen i:) Hans brorson Frederick Berg har ett brinnande intresse för både natur och film. Med sin drönare fångade han Peter på fredagens pass på sundet och klippte ihop en film! SÅ OTROLIGT BRA! Titta och njut!

 

https://www.youtube.com/watch?v=AsCSmUy7nns 

 

Hej svejs!  

H.O.P.E(Read my story)