Lättnad...

Igår var det dags för tävling igen, denna gång i danska Humlebäck. Den sista veckan har det blåst väldigt mycket i Helsingborg och jag landade ordentligt på jorden igen efter framgångarna i Barcelona. Vi har gått ut och kört intervaller men jag blir lite frustrerad när jag inte känner att jag får ut det fysiska... men tränare Peters visa ord börjar sakta men säkert sjunka in och jag inser att ju mer vi tränar i dåligt vatten desto mer kommer jag få ut av min fysik. Hittills har jag tagit det som att då måste jag ut varje gång det blåser mycket men vi har nu diskuterat och enats om att fortsätta varva kustrodden med traditionell rodd och lite roddmaskin för att få en bra mix av teknik, fysik samt taktik.

Tung styrka, lite stress över veckans rodd och en hel del stress över skolan samt att jag nu hade pålagt mig själv lite favoritskap efter Barcelona medförde att det var med en tung och matt känsla i kroppen som jag satte mig på båten över till Danmark. Ingen skön känsla men samtidigt då jag brukar prestera som bäst.

Peter var först ut av oss tre HRK:are och visade hur man skulle göra! Vinst efter ett imponerande sista ben där reptilhjärnan kom fram, grattis! Kan han så kan jag tänkte jag och jag bestämde mig för att återigen köra mitt lopp och ro avslappnat. Så fort jag satte mig i båten kände jag mig hemma, sugen på att ro och kriga. Vi var fyra båtar varav en var min klubbkompis Malin, kul! och banan var 6 km (två varv á 3 km). Jag kom iväg bra och tog starten. Tyvärr tappade danskan som enligt utsago skulle vara en riktigt snabb tjej åran och förlorade därmed en del tid och kom efter men asvtåndet bara växte och återigen bevisade jag för mig själv att det inte var det som var orsaken till att jag korsade mållinjen drygt 40 sekunder före henne. Jag rodde avslappnat och malde på men än en gång, DET FINNS ETT PAR VÄXLAR TILL;) Malin kämpade på bra men fick nöja sig med fjärdeplatsen. Peter och danska Kåre dominerade herrdubbeln! En lärorik tävling för oss alla tre.

Nu väntar ett par tuffa träningsveckor innan det är dags för inriggar-SM i Stockholm!

H.O.P.E(Read my story)