Käppar i hjulen

Hm… trots att träningen går bra!!! och min tillvaro i allmänhet för tillfället är bra så är det ändå inte helt 100… Tanken var att när vi kom hem från USA skulle kunna hoppa rakt in i smalbåtarna. Det har dock blivit lite sisådär med den saken, den lilla sabotören VIND har grusat de planerna ganska rejält:( passen på Hjelmsjön är lätträknade. Frustrerande. Några intervallpass har det blivit och det finns indikationer på att det går ok men känslan är inte 100. Det är inte så ovanligt att det känns lite ringrostigt i början av säsongen och lopp (speciellt längre distanser som på denna tävling) är alltid bra träning. Trots det har jag beslutat mig för att stå över långloppet i Falkenberg nu på lördag och istället fokusera på en bra träningshelg på Hjelmsjön. Hoppas då hitta rätta känslan så att jag känner att jag har något att göra på Farstaregattan i mitten av maj. Hur dom andra presterar kan jag inte styra över men jag vill känna att jag får ut det jag har inom mig i båt igen.
 

 

Vi kämpar vidare!

H.O.P.E(Read my story)