GULD i SM för inriggare!

SM-GULD!

Igår åkte vi till Stockholm för att ro den anrika Distanskapprodden, en tävling för inriggare (träbåtar där 4 pers ror med en åra var). Tävlingen har SM-status för denna båtklass och distansen är 14,5km (från Djurgården till Waxholm). Det var väldigt tuffa förhållanden men i år, liksom förra året, lyckades vi ro hem segern! Med mig i båten hade jag Malin, Ulrika, Tina och coxade gjorde Jonathan. Riktigt stolt över mina lagkompisar.

Men de riktiga krigarna denna dag var våra killar... som tyvärr fick problem med båten redan efter 1,5 km. Jakobs svirvelstolpe (som håller åran) gick av och gick inte att reparera. Att ge upp var dock inte på tal så Peter, Andreas och Nils-Peter (cox Jessica) rodde resterande 13,5km själva till Waxholm. De gjorde allt de kunde men fick se sig besegrade av Waxholm. Deras kämpa-anda tar jag med mig.

I övrigt går det inte en dag, eller rättade sagt många timmar (minuter!) nu mellan gångerna jag tänker på VM. Vad kan jag göra för att ge mig själv de bästa av förutsättningar i alla avseenden, och just nu ser jag fram emot nästa delmål -Vätternregattan kommande helg. Det var ett tag sedan senaste tävlingen i traditionell rodd så det ska bli kul att se vad sommarens rodd har gett:) i nya båten dessutom!

 

Ciao for now!

H.O.P.E(Read my story)